Zum Inhalt springen
Zur Hauptnavigation springen
Zur Fußzeile springen
Open Menu
Aktuelle Ausgabe
Archiv
Jubilee Conference
Über uns
Mission and Perspective
Redaktion
Beratungsgremium
Open Access Policy
Kontakt
Einreichungen
Suchen
LogIn
Registrierung
Home
/
Archiv
/
Bd. 12 Nr. 2 (2014): Creating Capabilities for Socially Vulnerable Youth in Europe
Bd. 12 Nr. 2 (2014): Creating Capabilities for Socially Vulnerable Youth in Europe
Veröffentlicht:
2014-10-28
Special Issue: "Creating Capabilities for Socially Vulnerable Youth in Europe"
Editorial: Creating Capabilities for Socially Vulnerable Youth in Europe
Susanne Gottuck, Hans-Uwe Otto
HTML (Englisch)
PDF (Englisch)
Chapter 1: A capability response to educational reforms in times of economic dominance
The Shades of Employability: A Capability Study of VET Students' Freedoms and Oppressions in Spain
Aurora López Fogués
HTML (Englisch)
PDF (Englisch)
Why Am I Less Than the Others? A Biographical Study of First Generation Students’ Vulnerability in Portuguese Higher Education
Ana Sofia Ribeiro
HTML (Englisch)
PDF (Englisch)
The Long Shadow of Doctoral Candidate Status. Case Study - Poland
Krystian Szadkowski
HTML (Englisch)
PDF (Englisch)
Chapter 2: A capability perspective on Active Labour Market Policy measures and young people in transition
Going beyond Work-First and Human Capital approaches to employability: the added-value of the Capability Approach
Margherita Bussi
HTML (Englisch)
PDF (Englisch)
The Activating Role of Welfare Institutions and the Voices of the Youth in Transition from School to Work
Virva Leppänen
HTML (Englisch)
PDF (Englisch)
The Capability Approach and Sociological Conceptions of Human Agency: An Empirical Assessment on the Basis of an Analysis of Activation Policies
Stephan Dahmen
HTML (Englisch)
PDF (Englisch)
Chapter 3: Migration, aspirations and autonomy: Young migrant people in different educational settings in Europe
Towards a Migrant-Centred Perspective on International Migration: The Contribution of Amartya Sen’s Capability Approach
Sara Bonfanti
HTML (Englisch)
PDF (Englisch)
Becoming Actors of their Lives: A Relational Autonomy Approach to Employment and Education Choices of Refugee Young People in London, UK
D.E. Gateley
HTML (Englisch)
PDF (Englisch)
What is the Relation between School Failure, Youth Gangs and Capability Deprivation for Children of Migrants? The Case of Young People of Ecuadorian Origin in Spain
Maria Ron Balsera
HTML (Englisch)
PDF (Englisch)
Chapter 4: The Capability Approach and quantitative perspectives on young people in transition
Does Education Matter? The Value of Higher Education for Voice and Agency in Sweden
Annica Brännlund
HTML (Englisch)
PDF (Englisch)
A Capability Perspective on Employability of Higher Education Graduates in Bulgaria
Petya Ilieva-Trichkova
HTML (Englisch)
PDF (Englisch)
Developing and Testing Tools to Measure Youth Capabilities: Theoretical Rationales and Empirical Procedures within a Cross-National Pilot Survey Project
Vincenzo Mauro
HTML (Englisch)
PDF (Englisch)
Downloads
Call for Special Issue
(PDF)
Reviewer List 2024
(PDF)
Neueste Veröffentlichungen